FANDOM

אילן רוזנפלד הוא המקים, הסולן הראשי והקלידן של להקת הפיג'מות. אילן נולד בנתניה, וגדל יחד עם 2 חבריו הטובים קובי פרג' ועודד פז. יחדיו הם הקימו את להקת הקסדות ולאחריה את להקת הפיג'מות. אילן מתגורר עם חבריו בבית של דודתו, מלכה קופרמן, אשר נמצאת בשליחות בחו"ל מטעם משרד החוץ. במהלך העונה התשיעית, יורש אילן את הדירה לאחר שהדודה ז"ל מתה מעקיצת פרפר נדיר. בין העונות מנהל מערכת יחסים די חשאית עם ימית ובפרק האחרון אף מציע לה נישואין.

אילן עודד קובי נפגשו בצבא בתאטרון הוא עשו את התוכנית צרעת ועשו את הסדרה המצליחה הפיג'מות

בלהקת הפיג'מות עריכה

אילן משמש כסולנה וכקלידנה של להקת הפיג'מות, והוא כותב את רוב השירים שלה. כיוון שהוא מקים הלהקה, הוא חש אליה רגשי אחריות ולא אחת דואג לשמור על הלהקה שלמה. למרות זאת, אילן מאיים לעזוב את הלהקה פעמים רבות במהלך הסדרה, כשבכל פעם חברי הלהקה דואגים לגרום לו לחזור בלי שישים לב ובצורה שבה יקבלו הטבה מהעניין, למרות שהם אשמים.

אישיות עריכה

אילן הוא 'פולני' באישיותו: הוא מדוכדך באופן כמעט תמידי, תמיד מצפה לגרוע ביותר ונוטה להתייאש מכל דבר ולהגזים מכל דבר.
למרות שהוא אוהב לראות בעצמו "בעל נפש של אמן", חבריו זאת רואים בו אדם רכרוכי, רגשני ודיכאוני יתר על המידה.

משפחה עריכה

מערכות יחסים עריכה

אילן ידוע בתחילת הסדרה בתור הלא יוצלח בכל הקשור לבנות, ובמהלך העונות הראשונות הקשרים הרומנטיים שלו משמשים בעיקר לבדיחות. עם זאת, במהלך הסדרה הוא מפתח מעט עמוד שדרה ובטחון עצמי ויותר בנות מתחילות לצאת איתו.

בנות עם קשר רומנטי לאילן בסדרה על פי סדר הופעה בסדרה

קשרים עם שאר הדמויות עריכה

קובי פרג'-בתחילת הסדרה אילן קובי ועודד מוצגים כשלושה חברים קרובים, עם זאת היחסים בין אילן לשאר שני החברים חלשים מעט כדי לפנות מקום ליחסים עם אלונה. עם זאת, במהלך הסדרה, ובעיקר לאחר צירופו של נתן לקבוצה, מתחזק יותר הקשר בין קובי לאילן והם נעשים חברים טובים יותר.

  • בפרק

עודד פז- בתחילת הסדרה אילן קובי ועודד מוצגים כשלושה חברים קרובים, עם זאת היחסים בין אילן לשאר שני החברים חלשים מעט כדי לפנות מקום ליחסים עם אלונה. עם זאת, עודד מתנהג לעיתים כמו הילד האינפנטילי של אילן וקובי. בפרקים רבים אילן מנסה ללמד את עודד דברים כגון עובדות חיים, נימוסים והליכות ולעיתים אף כועס ומתוסכל מחוסר שיתוף הפעולה. במהלך הסדרה אילן וקובי גם צוחקים על עודד הרבה.

  • בפרק

אלונה טל-כמו בכל דמות נשית ראשית בסדרה, אילן קובי ועודד מתאהבים באלונה. במהלך העונה הראשונה אילן ואלונה נמצאים בקשר הדוק יותר משני האחרים, אך מהעונה השניה אילן יותר חולק את אהבתו עם שני האחרים. בפרק מי גבר?-אילן הוא הראשון שמתייצב מול [[___]], והוא אף מצליח לגרום לו לעזוב ולאלונה להתרשם לטובה. לרוע מזלו של אילן, ___ מבריח אותו בקלות בעזרת תרגיל השעון לאחר שהוא חושב שאילן עשה זאת כדי לעזור לאלונה.

  • בפרק שיבוט משובש או שיבוש משובט כמה גרסאות גבריות, חרמניות ועצבניות יותר של אילן מתחילות עם אלונה ו2 מהם אפילו הולכים איתה לחדר שלו.
  • בפרק סוף עונת הפיג'מות אלונה מתוודאת בפני אילן שהיא מאוהבת בו אבל קובי משכנע את הכותבים לשנות את התסריט.
  • בפרק קחי אותי אלונה אילן מתמודד על ליבה של אלונה יחד עם קובי, עודד ועוד קבוצת אנשים. בסופו של דבר הוא מפסיד לקובי מחט.

ימית סול-כמו בכל דמות נשית ראשית בסדרה, אילן קובי ועודד מתאהבים בימית. במהלך העונה הרביעית יחסיה לאילן הן כמו יחסיה לשני האחרים, בה הם מאוהבים בה נואשות והיא דוחה אותם בתמורה. במהלך העונה השישית מתברר שאילן וימית ניהלו רומן "בין העונות", אך בגלל חוסר זמן בסדרה, הקשר שלהם נדחה עד לבין העונות הבאות. סמוך לפתיחת העונה השמינית הם נפרדים, אך לקראת סוף העונה התשיעית מחליטים לחזור.

  • בסצינת הסיום של הסדרה (לעת עתה) אילן מציע נישואין לימית, כאשר התשובה אמורה להגיע העונה הבאה.

דנה פרידר-כמו בכל דמות נשית ראשית בסדרה, אילן קובי ועודד מתאהבים בדנה. עם זאת לא נראה כי יש קשר מיוחד בין דנה לאילן והוא מנסה להתחיל איתה בעיקר בתחילת העונה החמישית כמו שאר חבריו.

  • בפרק

נתן קופרמן-מצידו של אילן, היחסים עם נתן הם אמביוולנטיים. מצד אחד, הוא מנסה להימנע מצירופו נתן ללהקה כיוון שהוא מזלזל בדיג'ייז, הוא בקושי זוכר אותו ואינו שש לצרפו למעגל חבריו. מצד שני, הוא פוחד לפגוע בבן דודו ונזהר שחבריו לא יפגעו בו, כנראה בשל הבכי הבלתי נסבל שלו. נתן, מצידו רואה באילן בתחילה כמן דמות לחיקוי, במהלך הופעת הבכורה שלו מציין נתן כי הוא ברח מהבית בעקבות רצונו להיות כמו אילן ולהיות מוזיקאי מצליח, במהלך הסדרה נתן הופך לחלק מהקבוצה והוא ואילן מתרחקים מעט.

  • בפרק הנסיכה הפורץ והבכיין נתן מאושר לראות את אילן ומדבר עליו כעל המודל לחיקוי שלו, לעומתו, אילן לא זוכר את בן דודו בכלל וכשהוא מגלה שיש בינהם קרבה משפחתית הוא חושב בטעות שהוא אחיו הגדול של נתן. אילן גם לא מאושר מהגעתו של נתן ללהקה כי הוא לא מעריך את המוזיקה של דיג'ייז.

גרי מנדלבאום- לעומת עודד, אשר נמצא ביחסי עוסק-מעסיק וקובי, שנמצא בקרבה משפחתית לגרי, אין לאילן קשר לגרי. עם זאת ואולי אף בגלל עובדה זאת, אילן וגרי מפתחים יחסי אנוש קרובים יותר משאר שני האחרים.

  • גרי קורא מדי פעם לפיג'מות חבורת רוזנפלד, דבר המרמז על כך שהוא רואה באילן מנהיג הלהקה.
  • בפרק ארצה, גרי טוען שתמיד חיבב את אילן.
  • בפרק ג'ינה גרי מסכים ללמד את אילן לנגן בקלידים.

רוני מנדלבאום-אין הרבה קשר בין רוני לאילן, ואין ספק כי היא הכי פחות בקשר איתו משני החברים האחרים.

  • בפרק

catchphrases עריכה

  • "בשביל מה אני צריך את זה, בואו נארוז ת'דברים, ניקח ת'תמלוגים לשירים ונחזור לנתניה!"
  • (לקובי כשהוא עומד ללכת לגב' ברכה-"קובי תהיה עדין"